tisdag 3 mars 2009

Anvil - Rockumentär!



Den här dokumentären ser jag fram emot. Älskar såna här filmer och tror denna kan vara riktigt bra.Den handlar om det gamla bandet Anvil som i början av 80-talet var på gång att bli riktigt stora men som inte riktigt blev det....

Jag hade en gång en Anvil-platta. Tyckte den var sådär men både jag och en kompis hade en favoritlåt på den skivan, "Toe Jam" tror jag den hette. Dock bytte jag bort denna skivan med polaren mot en live-platta med Angel Witch ( Som jag då tyckte hade fler bra låtar men som etsat sig fast i mitt minne pga av att sångaren förgäves skriker till publiken -"Hang On,Hang On, Just this minute..." precis innan de 2 sista låtarna när publiken håller på att lämna stället,förmodligen av tristess...)

Jag hoppas att Anvil kan få ett litet uppåtryck nu iochmed denna filmen och det verkar som det. Det ryktas att de skall få spela på diverse festivaler i sommar...

Inga kommentarer: