lördag 23 maj 2009

Snabb-Update!

Nej,bloggen är inte nerlagd även om det kan verka så. Men efter att de senaste 10 dagarna ungefär sett ut likadana ( Jobb,hem,tupplur på köks-soffan,lite käk,TV och sen nana) så har tyvärr "Apnyllet" blivit lidande. Men hav förtröstan alla fans världen över, det kommer förhoppningsvis bli tätare uppdateringar framöver!:)

Senaste veckans plus:

* För att göra en lång historia kort så har äntligen hovrätten beslutat att "Texas Hold Ém Poker" numera är ett skicklighetsspel. Tidigare har poker gått under "Lotteri-inspektionen" och har således beskrivits som ett turspel, något som alla pokerspelare och människor med sunt förnuft förstått inte är fallet. Beslutet gör så att det nu är fritt fram att arrangera pokerturneringar utan att Farbror blå knackar på dörren eftersom det är tillåtet att arrangera turneringar då skicklighet är avgörande faktor (typ Schack & Bridge) men inte om det enbart gäller tur (typ lotterier & triss). Om detta överklagas hoppas jag att Svenska mästaren i Texas Hold´Em (som måste hållas i Tallin pga gällande lagar) får möta domaren i en heads-up match över 100 matcher. Om detta spel då är enbart tur borde ju domaren vinna 50% av gångerna!? Sanningen är den att han kanske skulle vinna max 5%...Stor turnering på gång i Kalmar i Juni som undertecknad hoppas kunna vara med på...

* Förra året dök årets skiva upp redan i Februari...Denna gång höll det redan till Maj! Vilken grupp som införskaffar den äran återkomms det till då jag hört hela skivan. Men första singeln är en 10-poängare...

* Mer filmrecensioner kommer att komma här på sidan framöver. Har kommit underfund med att om jag skall hinna se alla filmer jag har innan jag avlider så är det dags att sätta igång redan nu. En "Trilogi-box" är först ut och jag har precis avslutat den första filmen i serien om 3 filmer. Recension kommer senare men jag kan avslöja att huvudskådisen har skägg,stor pagefrilla,kan karate och är 80-tal så det skriker om det! :)

* Att jag idag fick visa LEG på bolaget! Snart 32 och ändå trodde den speedade kassören att det fanns en möjlighet att detta gamla ärrade fejset var runt 18-19! Prisa gud!

Senaste veckans minus:

* Gustav har tillsynes en inbyggd magnet som drar till sig fästingar! Det är verkligen det enda "djur" jag hatar och får rysningar av bara jag tänker på dem. Han har tydligen hittat "The Fästing Country" och som en rysk spion försöker han övermanövrera det landet varje kväll utan att lyckas. Istället kommer han hem tomhänt med ett gäng av "fästingspionerna" på sig utan att ha en aning om att han är överfallen av fienden...

* EU-valet. Kan nånting bli kallare nu i vårvärmen? Om jag nu orkar ta mig till val-lokalen så får det bli piratpartiet. En klar,rak och ensam fråga på dagordningen istället för allt svammel,båg och tjafs de andra partierna står för...Eller som en fackansvarig sa på jobbet idag: "-Det är jätteviktigt att rösta i EU-valet...Bara ni inte röstar blått!" Det kallar jag argument...

* Att jag fortfarande får visa LEG på bolaget! Hur länge skall detta skämt hålla på? 40? 50 ?60? Jag hoppas på 75...

4 kommentarer:

Valdo sa...

haha! en alldeles underbar sammanfattning av veckan måste jag säga...Kan det vara Chuck norris du skall kolla på? han kanske åxå får visa leg på bolaget?, möjligen har han problem med fästingar åxå... vem vet? apnylle kanske kan ta reda på det

Anonym sa...

Haha, jag skall göra mitt bästa. Dock kan jag efter 2 filmer av 3 garantera att Chucken lider av rejäl "pungkläm" i de stentvättade tajta jeansen och att det förmodligen finns oupptäckta djurarter, som enbart lever oskyddat i Chucken´s hårsvall...

Men Panga och slåss kan han! :)
/ Apan

Raz sa...

Nu är det väl snart dags för recensionen? ;-P

Sis sa...

..får oxå visa leg ibland på systemet...och en gång när jag skulle köpa cig till Salle...vid 34...så I guess the babyfacelook runs in the family?!