tisdag 18 augusti 2009

Sommarsammanfattning!

Tillbaka efter sommaruppehållet. Den mesta tiden har gått åt till att tvätta,skrapa och måla huset, ett projekt som jag inte i min vildaste fantasi trodde skulle ta upp så mycket tid. Än ser jag inte ljuset i tunneln men vi har iallafall kommit en bra bit på väg...

En del grill,många kalla och lite annat av livets höjdpunkter har också hunnits med. Enda riktiga "utflykten" blev Sonisphere-festivalen i Hultsfred som verkligen fick fart på den avdomnade festivalnerven. Sweden Rock nästa hoppas jag innerligt på...Fast tiden fram till nästa sommar så mättas livemusiksuget iaf av In Flames den 11 Dec...

*******

Årets sommarplåga för min egen del blev Big Ang feat. Siobhan - Wifey (Jorg Schild Remix) Dansmusik när den är som bäst...

******

Enda tidningsartikeln (och Sommarens stora idiot) som gjorde mig rejält förbannad var denna. Att en ordförande för Nordiska kommitén för mänskliga rättigheter går och kämpar för att den svenska lagen mot barn-aga skall rivas upp så att varje förälder själv skall få bestämma om man skall få prygla sina ungar är fan ett skämt. Själv har hon givetvis brytit mot lagen genom att själv slå sina egna ungar. "I Sverige har föräldrar blivit livrädda för sina barn" resonerar Barnmisshandlarn. Nej, det har vi inte alls blivit, svarar jag. Endast fega och inkompetenta föräldrar tar till våld och slår försvarslösa barn. Vi andra löser problemen på andra sätt utan våld. Det går faktiskt det också...

Om IOGT-NTO´s ordförande skulle kommit vinglande med en 75:a lägenhetsbråk skulle det bli ett jävla liv och han få avgå.

Om Non-Smoking generations ordförande skulle erkänna nikotinets njutningar och gå ut med att "en limpa i veckan är väl ingenting" skulle det bli ett jävla liv och han skulle få avgå.

Om Greenpeace ordförande skulle haffas med handen i syltburken när han dumpar gifttunnor i Vättern skulle det bli ett jävla liv och han skulle få avgå.

Här blev det knappt en notis. "Ruby Harrod-Claesson har tre vuxna barn som hon öppet erkänner att hon ”daskat i baken” under uppväxtåren." Jag vet nog vems bak jag skulle ville daska...


******

Fråga: Lär man sig alltid riva,slita,fingra,trycka,bända,putta och stappla runt precis när man fyller 1 år?

******

Running Wild fick en fin avslutning på Wacken-festivalen. Nu väntas det bara ihärdigt på DVD´n som kommer i höst.

******

Premier-Leauge säsongen är alltid ett stort ljus när höstmörkret så smått börja infinna sig. Och det kunde inte ha börjat bättre! Att den här filuren är nära att bli intatuerad på min rygg kan man inte tro!:)

******

3 kommentarer:

Raz sa...

Wohoo! You´re back. =)

Redknapp på ryggen, jag är tveksam. Men visst, vinner de ligan så måste du ju bara göra det. ;)

Raz sa...

Jag trodde det skulle vara en stor tupp i ett nytt inlägg varje dag nu när det går så bra för Spurs!

Jensa sa...

Haha,som ständig Spurs-pessimist så är det bara tillfälligt, det vet vi alla :) Men man borde kanske passa på så länge man har chansen...