lördag 12 juli 2008

21 December 2012!

Kom ihåg datumet mina vänner för det är dagen jorden går under!

Iallafall om man tror på konspirationsteoretiker,Nostradamus,Mayaidianer,Bibeln,uråldriga kinestexter,UFO-experter och fan och hans moster. Alla är tydligen överrens att just detta datum kommer något, som förändrar vår framtid för alltid, att hända.

Själv tror jag inte ett dugg på detta. Även om jag alltid efter extremt vinklade dokumentärer av alla de slag sitter där och tänker "-Jo, visst fan är det så!" så är jag jäkligt skeptiskt. Visst, det kanske kommer nån asteroid eller nån solförmörkelse men nån undergång blir det då inte. Det tar mänskligheten själva hand om, dock i lite långsammare takt...

Problemet att detta skall vara trovärdigt är att under hela 1900-talet dök det också upp mängder av datum och årtal när jorden skulle gå under. Inget hände och vips hade man vaskat fram ett nytt datum. Kommer ihåg när jag lyssnade på en Running Wild-platta nångång runt 93-94. Sista låten på skivan handlar (tror jag) om en berättelse från Biblen(Den makalöst bra låten "Genesis - The making and the fall of man") avslutas med en spökröst som meddelade:

"In the 7th month of the year 1999 an ancient god of wrath will returnbringing fire, water, death and destruction.That is the day when man will be judged for all evil he has doneand he will be commanded into the eternal fire.Only the good and righteous souls will be saved to live in eternal peace"

"-Jahopp, det var det" tänkte Apnyllet men sommaren flöt på, slet som ett djur i en butik i Stockholm och nästan hoppades jorden skulle gå under...

Men det är ändå lite intressant som sagt. Har du 45 min över så slår dig ner och kolla denna dokumentär. Helt klart sevärd:
http://video.google.com/videoplay?docid=7306914544438028561&q=2012&ei=aG5qSJe4HYX2iQLuoLS_DA

En hemsida finns givetvis åxå med bla en nedräknare,1622 dar kvar!: http://www.december212012.com/http://www.december212012.com/

Skall bli kul att kolla sidan den 22:a December. Har jag rätt kan jag garva åt dom, har jag fel så har ju jorden gått under så då får ni skälla på mig att jag hade fel...

Men för att vara på den säkra sidan, fest dan innan? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fest dagen innan sa du! Där kan man prata om riktig bakfylleångest.

/Limp the

Anonym sa...

Hahaha, absolut! Efter en 15-20 öl och ett helrör vakna upp helt förstörd och dessutom veta att jorden går under om ett par timmar. Äh fan, bara att somna om :)
/Nyllet